Date: Thursday, June 12, 2025
Time: 12:00 to 1:00 PM
SLEP Teams Webinar
Understanding how to manage Harmonized Sales Tax (HST) isessential for compliance and sound business practice. In this fourth session ofthe Profit & Lattes Small Business Finance Webinar Series, Kelly Hill, CPAand Founder of Profit & Lattes, will demystify HST obligations and helpsmall business owners understand when, how, and why to register and file.
Participants will learn how HST works in Ontario, whenregistration is required, how to track and remit HST, and how to avoid commonfiling mistakes.
Key Learning Objectives:
· When small businesses are required to registerfor HST
· How to calculate, collect, and remit HSTcorrectly
· How to track input tax credits (ITCs)
· Common errors and how to ensure compliance withCRA rules
About Kelly Hill, CPA, Founder / Director, Chief ProfitArchitect of Profit & Lattes:
With over two decades in the financial sector, Kelly Hill’sexperience ranges from working with startups to established corporations. As aCPA and former Financial Director at a large institution, she managedmultimillion-dollar budgets and advised C-suite executives on strategicfinancial direction. She has also taught finance and accounting as a collegeprofessor. Kelly started what was formerly known as Bluewater Virtual BusinessSolutions (BVBS), now Profit & Lattes, to offer financial management beyondtraditional bookkeeping, helping coaches and creatives remove financial stressand focus on growth.
Please note that this live webinar will be presented inEnglish. If you require access in another language, please utilize thetranslation function available in Microsoft Teams.
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Il est essentielde comprendre comment gérer la taxe de vente harmonisée (TVH) pour assurerl'observation et de saines pratiques commerciales. Dans cette quatrième séancede la série de webinaires sur le financement des petites entreprises de Profit &Lattes, Kelly Hill, CPA et fondatrice de Profit & Lattes, démystifiera lesobligations en matière de TVH et aidera les propriétaires de petitesentreprises à comprendre quand, comment et pourquoi s'inscrire et produire leurdéclaration.
Les participantsapprendront comment fonctionne la TVH en Ontario, quand l'inscription estrequise, comment suivre et verser la TVH et comment éviter les erreurs dedéclaration courantes.
Principaux objectifs d'apprentissage :
· Moment où les petites entreprises sonttenues de s'inscrire à la TVH
· Comment calculer, percevoir et versercorrectement la TVH
· Comment faire le suivi des crédits de taxesur les intrants (CTI)
· Erreurs courantes et comment assurer laconformité aux règles de l'ARC
À propos deKelly Hill, CPA, fondatrice / directrice, architecte en chef de Profit &Lattes :
Avec plus de deuxdécennies dans le secteur financier, l'expérience de Kelly Hill va de lacollaboration avec des startups à des sociétés établies. En tant que CPA etancienne directrice financière d'une grande institution, elle a géré desbudgets de plusieurs millions de dollars et conseillé des cadres supérieurs surl'orientation financière stratégique. Elle a également enseigné la finance etla comptabilité à titre de professeure au collégial. Kelly a lancé ce qui étaitauparavant connu sous le nom de Bluewater Virtual Business Solutions (BVBS),maintenant Profit & Lattes, pour offrir une gestion financière au-delà dela comptabilité traditionnelle, aidant les coachs et les créatifs à éliminer lestress financier et à se concentrer sur la croissance.
Veuillez noterque ce webinaire en direct sera présenté en anglais. Si vous avez besoin d'unaccès dans une autre langue, veuillez utiliser la fonction de traductiondisponible dans Microsoft Teams.